کارگری

دو روز، یک شب Two Days, One Night 2014

دو روز، یک شب Two Days, One Night 2014

در جهانی زندگی می­کنیم، که فردگرایی در همه­‌ی اجزایش ریشه دوانده‌­است. زمانه‌­ای که موفقیت و شکست هر فرد را فقط به خودش و کارهایش نسبت می‌­دهند و به همه آموخته‌اند که کلاه‌تان را سفت بچسپید که باد نبرد. باید سخت کار کنی و خودت را بالا بکشی! بد قضیه هم این است که آن­هایی که سخت کار می‌­کنند، اگر وضع­شان بدتر نشود بهتر هم نمی­‌شود. اما از آن بدتر این است که فرد گاهی بدبیاری می­‌آورد، بیمار می­‌شود، از پس فشار زندگی بر نمی‌­آید و الی آخر. خب در این شرایط باید چکار کرد؟ از چه­ کسی باید کمک گرفت؟

آن هم وقتی به همه یاد داده‌­اند که سرشان در لاک خودشان باشد. آدم در این شرایط پاک خودش را می‌­بازد. اما شاید راهی باشد. اصلاً چرا تلاش نکنیم با آدم­‌ها حرف بزنیم. آن هم وقتی همه‌­اشان مانند ما افراد رنج­کشیده‌­ای هستند. هر چقدر هم به فردگرایی عادت کرده ­باشند حداقل حرف همدیگر را می­‌فهمیم.درد مشترکی هست که حلقه‌­ی واسطه­‌ی ما رنج­دیدگان شود. اصلاً وقتی تلاش می­‌کنیم، وقتی مبارزه می­‌کنیم و همدردانمان را به پشتیبانی فرامی‌­خوانیم، فارغ از این­که نتیجه چه باشد، انگار زندگی در کالبد بیجان‌مان دوباره جاری می­‌شود. روابط بی­‌روح سابق رنگ زندگی می­‌گیرند. «ساندرا» یکی از این انسان­‌ها است که می­‌کوشد برای پس ­گرفتن شغل‌ش مبارزه کند و حمایت همکارانش را کسب کند. اگرچه ساندرا مبارزه را برای بازپس‌­گیری شغلش آغاز می­‌کند، اما در انتها دستاوردی بسیار با­ارزش­تر از شغلش کسب می‌­کند. چگونگی این مبارزه و دستاورد مهم ساندرا را در فیلم ارزشمند و دیدنی «دو روز و یک شب» ببینید.

دو روز، یک شب Two Days, One Night 2014

دانلود فیلم بصورت دو زبانه همراه با زیرنویس فارسی


دانلود فیلم دو روز، یک شب Two Days, One Night 2014

‫2 دیدگاه ها

  1. با تشکر از شما بابت معرفی این فیلم دیدنی. دیالوگ پایانی فیلم هیچگاه از خاطرم نخواهد رفت: “مبارزه خوبی کردیم…خوشحالم.” کارگران روزمره در محیط کار خود مبارزات بسیاری انجام می دهند که متاسفانه در شرایط فعلی اکثریت این مبارزات به نتیجه مطلوب ایشان نمی رسد اما مبارزه بر سر منافع کارگران بسیار آموزه ها به دنبال دارد که در گام های بعدی مبارزات ایشان به شدت راهگشا خواهد بود…
    پیشنهاد می دهم فیلم دختر ناشناخته- unknown girl را هم از این دو کارگردان ببینید و به مخاطبان تان معرفی کنید. در زمینه مسئولیت های فردی و اجتماعی پزشکان بسیار فیلم آموزنده و تامل برانگیزی است. به ویژه در شرایطی که ما در کشورمان داریم که متاسفانه بخش قابل توجهی از کادر درمان به مسئولیت های اجتماعی و قابلیت های این شغل در پیوند با جامعه و بخصوص کارگران آگاه نیستند.

    1. رفیق متین عزیز، خوشحالیم از اینکه فیلم مطلوب شما بوده. سپاس فراوان بابت پیشنهادی که دادید حتما انجام خواهد شد و پیشنهادات اینچنینی بسیار کمک کننده خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا