سیاسی-انقلابی

فیلم سازمانده The Organizer 1963

سازمانده تنها یک فیلم نیست، کلاس درس است.

داستان فیلم با یک فاجعه آغاز می‌شود. خستگی ناشی از یک روز کار 14 ساعته دست کارگری را خوراک ماشین نساجی می‌کند. کمیته‌ای موقت از کارگران شکل می‌گیرد تا درخواست کاهش یک ساعتۀ کار روزانه را با مدیریت کارخانه مطرح کنند. روشن است که چنین درخواستی از سوی سرمایه‌داران رد می‌شود، آن هم با اخطاری جدی به کارگران. گام بعدی تعطیل کردن کار یک ساعت زودتر از موعد است. پیروزی حاصل نمی‌شود. کاهش یک ساعت کار، در گام بعد، تبدیل به اعتصاب می‌شود. اعتصاب همچون همیشه با اعتصاب‌شکنانِ سازماندهی شده به‌دست سرمایه‌داران روبه‌رو می‌شود. اعتصاب‌شکنان به عقب رانده می‌شوند اما گرسنگی بیداد می‌کند. در گام نهایی تهدید شکستن اعتصاب از فرط گرسنگی به فرصتی برای تصرف کارخانه تبدیل می‌شود.

فیلم سازمانده The Organizer 1963

در پیمودن هر گام، پروفسور سینیگالیا، کمونیست مبارزی که به شورای کارگران راه می‌یابد، پیش‌روی مبارزه و متحدتر شدن کارگران را با درایت و مبتنی بر دانش، تجربه و قدرت استدلالش با موفقیت رهبری می‌کند. او با شناخت درست شرایط، قدرت کارگران و وضعیت شکنندۀ سرمایه‌دارانِ صاحب کارخانه و نشان دادن آن به کارگران آن‌ها را از تنگنای دودلی‌ها و یأس‌های خود عبور داده و هر بار مبارزه را گامی به پیش می‌راند. شرکت او در قامت یک سازمانده در مبارزات کارگران منجر به رشد آگاهی طبقاتی در فرایند مبارزۀ آن‌ها و پرورش کارگران آگاه می‌شود. فیلم سازمانده به ما نشان می‌دهد که رشد این آگاهی فارغ از پیروزی‌ها و شکست‌های موقتی خواهد بود.

فیلم سازمانده The Organizer 1963

فیلم به ما می‌آموزد که مبارزۀ کارگران از شرایط زیست آن‌‌ها حاصل می‌شود. فیلم به ما می‌آموزد که پیشروی این مبارزه و عبورِ آن از تنگنای دودلی‌ها و یأس‌ها سازمانده می‌خواهد. فیلم به ما می‌آموزد که مبارزۀ کارگران با رهبری سازمانده منجر به تکثیر کارگران مبارز بیشتری در قامت سازمانده می‌شود و کارگران را گامی به سوی رهایی می‌برد.داستان فیلم با یک فاجعه پایان نمی‌یابد، داستان فیلم سازمانده، داستان مبارزۀ متشکل کارگران، پایان نمی‌یابد. رائول به‌جای سینگالیا ادامه می‌دهد.

بیایید با همکارانمان در این کلاس درس پر شور و هیجان شرکت کنیم.


دانلود فیلم سازمانده The Organizer 1963

یک دیدگاه

  1. سلام
    بسیار جذاب و گیرا
    اما رفقا باید محدودیت دانلود رو در نظر بگیرند. فیلمهای با حجم بالا و بعضاً با کیفیت بیش از حد لازم ارائه میشه که البته مخاطب خاص خودش رو داره اما مطلوب عموم نیست. ترجیحاً با کیفیت معمولی و با حجم های پایین تر بارگذاری کنید تا همه دسترسی داشته باشند . برای کسانی به دنبال کیفیت بیشتر هستند، امکان مراجعه به سایر آرشیو ها سینمایی وجود داره.
    راهتان مستدام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا